Ðoan Mir će nastaviti da vozi za fabrički tim Honde do kraja 2026. nakon što je dogovorio produženje ugovora sa japanskom markom.
Ovakav razvoj događaja takođe znači da će šampion Moto3 i MotoGP za 2017. godinu ostati u premijernoj klasi još dve godine.
Španac je debitovao sa Suzukijem 2019. i osvojio šampionat u svojoj drugoj sezoni pre nego što je Suzukijev iznenadni odlazak iz MotoGP-a podstakao prelazak u Hondu 2023. godine.
Otkako se pridružio proizvođaču sa sedištem u Tokiju, Mir je učestvovao na ukupno 22 gran prija, ali tek treba da osvoji podijum ili pol poziciju. Peto mesto ostvareno tokom runde u Indiji prošlog septembra ostaje njegov najbolji rezultat na Hondi.
Iako nijedan vozač nije uspeo da natera RC213V da funkcioniše poslednjih godina, Honda je cenila Mirov napredak i ulogu koju je imao u razvoju motocikla.
Mir je takođe trenutno najboljeplasirani Hondin vozač na tabeli šampionata, držeći 18. mesto sa 13 bodova. On ima četiri boda više od Žoana Zarka iz LCR-a i nadmašio je Takakija Nakagamija za pet poena. Timski kolega Luka Marini je 24. i još nije osvojio niti jedan poen u 2024.
Iako su se brojna imena pojavila kao potencijalne opcije za Hondu, realnost je da je Mir za tim bio prva opcija. Kao takav, HRC je sada došao do usmenog dogovora da ga zadrži u svojoj postavi još dve sezone, a uskoro se očekuje i zvanično saopštenje.
Odluka takođe nudi stabilnost fabričkom timu, s tim što je Marini već vezan za tim do kraja 2025. Zarko takođe ima ugovor da se sledeće godine takmiči sa Hondom sa LCR-om.
Osim Hondinog trojca Mir, Marini i Zarko, određeni broj vozača ima važeće ugovore za 2025. godinu: Mark Markes će se pridružiti Frančesku Banjaji u Ducatiju, Bred Binder i Pedro Akosta će se takmičiti za KTM, Maverik Vinjales i Enea Bastijanini će se udružiti na Tech3, Fabio Kvartararo će predvoditi Yamahu, dok će se Horhe Martin pridružiti Apriliji.
Posle mučnog početka godine i predsezonskih testova u kojima je upravljanje motorom potpuno odstupilo od njegovih uputstava, Mir je u 27. godini ozbiljno razmišljao o povlačenju.
Međutim, u nedavnim testovima, Honda je ispravila kurs i čini se da se konačno vidi malo svetla na kraju tunela, dajući Miru nadu u razvoj RC213V.
Još jedna pozitivna vest je da Honda još uvek pregovara o dugogodišnjim ugovorima o sopstvenoj budućnosti, što znači da oproštaj u Suzuki stilu neće biti na kartama pre 2027. godine.
Iste godine, novi tehnički propisi će stupiti na snagu u MotoGP-u, nudeći japanskim proizvođačima da sustignu svoje evropske rivale.