Mark Markes je objasnio zašto se vozači koji bočno ulaze u krivine više ne viđaju često u MotoGP-u.
Osmostruki svetski šampion, koji je sa Honde prešao na Ducati ove sezone, rekao je da skretanje u stranu pri kočenju "ubija" aerodinamiku.
Umesto toga, MotoGP motocikl mora da se koristi na specifičan način da bi se izvukla maksimalna sila pritiska.
"Posebno u tački kočenja i ulasku u krivinu, morate da radite ono što mašina želi, a ne ono što vi želite", rekao je Markes u Silverstounu.
"Ako vidite nešto u prošlosti sa Kejsijem Stonerom, čak i Danijem Pedrosom, uvek su klizili zadnjim točkom i tako ulazili u krivinu."
"Sada više ne. Zašto? Zato što ubijate aerodinamiku i onda postaje teže."
Stoner je bio redovan kritičar MotoGP aerodinamike.
"Stalno mislimo da ne možete zaustaviti ovaj napredak", rekao je Stoner prošle godine. "Ali možete, posebno u takmičenju prototipa."
"To nam ne treba na ulicama, tako da možemo da regulišemo šta radimo. Potreban nam je set pravila koji u osnovi važi za 10 godina."
"Proizvođači dolaze, znaju šta mogu da izdvoje za budžet, realno. Vratite Suzuki, Kawasaki, druge proizvođače. Oni znaju da su propisi isti 10 godina, neće se stalno kriti iza izgovora, govoreći - sada nemamo budžet za ovo".
"Mnogo toga se dešava za šta svi misle da ide napred. Ali oni moraju da uspore."
"Osećam se kao da stalno pokušavamo da oponašamo Formulu 1, osim što imamo mnogo više elektronike."
Markes je ove sezone morao da prilagodi svoj stil vožnje od prednosti prednjeg dela Honde ka prednosti prijanjanja zadnjeg, jedne od prednosti Ducatija.
Broj 93 je četvrti u svetskom šampionatu na godinu dana starom GP23.