MotoGP ostaje na 22 vozača

MotoGP | 11:30 13.08.2024.

Sportski direktor Dorne, Karlos Espeleta, otkrio je da MotoGP ne planira da povećava trenutnu veličinu mreže i da bi svaki novi proizvođač - kao što je BMW - morao da se spoji sa postojećim timom.

Suzukijev iznenadni izlazak krajem 2022. smanjio je broj vozača sa 24 na 22.

Iako je izraženo početno interesovanje za preuzimanje mesta na mreži za drugi nezavisni projekat na satelitskim motociklima, jasno je stavljeno na znanje da mesta na Suzuki mreži može naslediti samo novi proizvođač.

Međutim, Espeleta je sada izjavio da Suzukijeva mesta više nisu rezervisana za novi projekat i da će MotoGP ostati na 22 vozača.

"Na kraju, nama je bitan kvalitet jedanaest timova", rekao je Španac. "Drugo je pitanje da li ih obezbeđuje pet ili šest proizvođača. Ali nije tajna da nam je trenutno prioritet pet proizvođača."

"To ne znači da želimo da sprečimo šestog proizvođača da uđe - ali to znači da bi drugi proizvođač morao da radi sa jednim od jedanaest timova."

"Jedanaest timova - 22 vozača, to je fiksno."

Te reči znače da će BMW, koji trenutno vodi u WSBK šampionatu i za koji se priča da razmatra ulazak u MotoGP, morati da udruži snage sa jednim od šest nezavisnih timova (kao što je Aprilia ranije uradila sa Gresinijem).

Prednost partnerstva nezavisnog od fabrike je to što novi proizvođač dobija trenutni pristup potpuno funkcionalnom MotoGP timu, umesto da mora da gradi trkački tim od nule.

Manje verovatan scenario je da još jedan od postojećih proizvođača ode, u kom slučaju bi BMW mogao da uđe i ima svoja mesta na mreži.

Promena tehničkih pravila za 2027. godinu, uključujući manje motore od 850 kubika, najlogičniji je trenutak da novi proizvođač uđe u premijernu klasu.

Tagovi: BMW, aprilia, suzuki, motogp