MotoGP uveo novo pravilo, debituje na Silverstounu

MotoGP | 16:40 28.07.2023.

Novi MotoGP sistem za praćenje pritiska u gumama biće primenjen počevši od naredne runde šampionta na Silverstounu.

Stjuardi su se složili da se kaune uvode postepeno, umesto da se vozači diskvalifikuju sa sesije ili trke, jer se ovo pravilo donosi usred sezone.

Evo kako izgledaju kazne:

prvi prekršaj: upozorenje
drugi prekršaj: kazna od 3 sekunde
treći prekršaj: kazna od 6 sekundi
četvrti prekršaj: kazna od 12 sekundi

Plan je da se na kraju sprovedu diskvalifikacije sa sesije ili trke, kada MotoGP timovi i vozači budu potpuno upoznati s novim pravilom. Međutim, nije određen nikakav vremenski okvir pre uvođenja diskvalifikacija.

Šta je sistem za praćenje pritiska u gumama?

To je novi sistem koji obezbeđuje usklađenost sa pritiskom u gumama koje je postavio Michelin, dobavljač pneumatika za MotoGP.

Do sada su timovi koristili sopstvene individualne sisteme za proveru pritiska.  Sada postoji jedinstvena metoda analize pritiska u gumama.

Šta je MotoGP pravilo o pritisku u gumama?

Proizvođači i MotoGP su se složili da gume moraju biti iznad određenog pritiska tokom minimalnog procenta krugova tokom sprintu ili trke. Minimalni pritisak može da varira u zavisnosti od kruga.

Kako je ovo razvijeno?

Prošle sezone svaki proizvođač je podelio svoje podatke o pritisku u gumama u cilju testiranja sistema za praćenje. Sistem je potom testiran u prvom delu sezone 2023.

Da li se to odnosi na trening i kvalifikacije?

Ne. Za sada je primenljivo samo na MotoGP sprintu i trkama.

Šta je sa Moto2 i Moto3?

Novo pravilo se ne primenjuje se u ove dve kategorije.

Tagovi: michelin, motogp