MV Agusta je tokom šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka bila sinonim za uspehe u moto sportu, ali se ta priča završila 1976. Od tada, italijanska kompanija je imala svoje uspone i padove, nekoliko puta menjajući vlasnika.
Sadašnji je Pierer Mobility Grupa, koja pod svojim okriljem drži brendove kao što su KTM, Husqvarna i GASGAS. Ranije ove godine je postala vlasnik 50,1% udela u MV Agusti, a od tada kreću priče o mogućem povratku kompanije u MotoGP.
MV Agusta pravi prelepe mašine, u to nema sumnje, a imajući u vidu njeno trkačko nasleđe, njen povratak bi mogao da bude dobrodošao za premijernu klasu. Ukoliko to takvog poteza i dođe. Kompaniju povezuju s mestom koje je do kraja 2022. pripadalo Suzukiju.
Ipak, eventualni povratak u šampionat bi morao da sačeka do 2027, kada nove regulative stupaju na snagu. Zapremina agregata će sa 1.000 pasti na 850 kubika, a čekaju nas manji rezervoari i 100% održivo gorivo.
U razgovoru na ovu temu, predsednik i izvršni direktor MV Aguste, Hubert Trukenpolc je izjavio: "MV Agusta je gigant u svetu moto sporta, s ukupno 75 svetskih titula u konkurenciji vozača i proizvođača, uz preko 270 pobede. Povratak u takmičenje je prosto naša obeza. Nova pravila stupaju na snagu 2027, što je prava godina da realizujemo takav potez."
Povratak bi imao punu podršku KTM-a, a dve strane bi zajedno radile na najboljem V4 za svoje brendove.
"Nećemo razviti motor samo za KTM ili samo za MV Agustu. Naš cilj je da imamo najbolji agregat za oba brenda."
"V4 je najbolji koncept u ovoj kategoriji, pa nema smisla da pokušavamo s rednom četvorocilindarskom jedinicom. To je previše novca i preveliki rizik. 100% sam siguran da će agregat biti isti za KTM i MV Agustu, s tim što će se ostatak motocikala i te kako razlikovati."