Dunlop s BMW Motorrad timom osvojio EWC rundu na stazi Spa

Ostale moto trke | 14:46 13.06.2022.

BMW Motorrad World Endurance Team pobedio je u dugoočekivanoj povratničkoj trci svetskog šampionata na belgijskoj stazi Spa-Frankoršam. Pobeda je ostvarena uz pomoć Dunlop pneumatika.

Vozači Markus Rajterberger, Ilja Mihalčik i Žeremi Guarnoni pobedili su na trci za 7 krugova sa 37. BMW M1000RR, preživevši nepredvidive uslove koji su zatekli mnoge njihove rivale u ranim jutarnjim satima u nedelju. Uslovi su se pogoršali dovoljno da kasnije rezultiraju suspenzijom trke kako bi se uklonilo izlivanje nafte na stazi. Nakon što su se vozači vratili u akciju, Guaranoni je doneo pobedu na M1000RR.

Na početku trke, BMW se borio protiv još jednog tima s Dunlop pneumaticima, Webike SRC Kawasaki France, i tri druga fabrička sastava. Oba Dunlop motocikla su pokazala konstantan tempo, ali serija padova za Kawasaki je ekipu izbacila iz borbe za najviši plasman. Kako je trka odmicala, ostali rivali su gubili korak usled tehničkih problema ili grešaka u vlažnim uslovima. Belgijski tim je uspeo da izdrži i da stigne do istorijske pobede kod kuće, i to svoju drugu u tri trke nakon trijumfa na "6 sati Mosta" .

Dunlop Superstock Trophy pruža dostupnu platformu za timove da se trkaju na motociklima gotovo nepromenjenim u odnosu na primerke u izložbenim salonima. Sa 23 tima koji predstavljaju četiri proizvođača, klasa je veoma konkurentna. Ovoga puta, francuski tim LH Racing pobedio je u klasi sa svojom Yamahom YZF-R1 koju su delili Žoan Nigon, Enco de la Vega i Lukas Trautman. Trojac je završio dva kruga ispred drugoplasirane ekipe Team 18 Sapeurs Pompiers CMS Motostore, koji vodi u šampionatu sa 19 bodova prednosti.

Šest Dunlopovih timova u klasi Formula EWC i svih 23 Superstock tima su se uglavnom takmičili na različitim specifikacijama Dunlopovih prednjih i KR109 zadnjih guma, koje su bile dostupne u više različitih varijanti, od mekih do srednjih i tvrdih. Kada su rano ujutro počeli pljuskovi, timovi su se opredelili za opcije koje najviše odgovaraju kišnim uslovima. Dunlop je ukupno doneo 3500 guma u Spa u šest prikolica, zajedno sa timom od pet inženjera za podršku i dva tima od sedam montera guma koji su radili u smenama.

Kao novi događaj s ograničenim podacima, Dunlop je doneo mnogo različitih specifikacija guma na dan testiranja u maju. Tokom ovog testa, timovi su bili u mogućnosti da isprobaju brojne gume. Na osnovu ovih povratnih informacija, Dunlop je odabrao specifikacije koje će se naći na trci.

 "Čestitam BMW-u na zasluženoj pobedi pred domaćom publikom. Kao i svi u padoku, bili smo uzbuđeni zbog povratka moto trka svetskog šampionata na Spa-Frankoršam, a sam nastup nije razočarao. Kvalitet i profesionalizam timova na celom terenu se jasno vidi i oni su priredili uzbudljivu predstavu za navijače, posebno u izazovnim i nepredvidivim uslovima. Naše gume su pokazale odlične performanse i doslednost tokom cele trke, tako da je jasno da su naše provere pre vikenda trke bile tačne", izjavio je David Auerbaher, predstavnik kompanije Dunlop.

"Ponosni smo što slavimo ovu pobedu sa BMW Motorrad World Endurance timom. Oni u potpunosti zaslužuju da pobede u ovoj istorijskoj trci na tako neverovatnoj stazi, a mi smo ponosni na razvoj koji smo zajedno postigli u poslednjih nekoliko sezona. Čestitamo i timu LH Racing na pobedi u izuzetno konkurentnoj klasi Dunlop Superstock Trophy", izjavio je Vim Van Ahter, Dunlopov motosport menadžer.

Sezona u EWC šampionatu se nastavlja prve sedmice avgusta, trkom "8 sati Suzuke". Biće to prvi put da padok dolazi u Japan još od 2019. godine.

Tagovi: dunlop, BMW, kawasaki