Suzuki GSX1400 u novom izdanju

Prerađeni motocikli | 09:04 12.09.2022.

Moderni snažni motocikli iz Japana, s rednim četvorocilindarskim agregatima su izuzetno praktični - veliki su, udobni, pouzdani i imaju dosta snage.

Jedina mana je što vizuelno mogu da izgledaju pomalo dosadno. Mogu dosta da pređu, ali neki od njih izgledaju i zvuče kao velike šivaće mašine.

Vlasnik ovogo Suzukija GSX1400 iz 2008. godine je pravi ljubitej po meri izrađenih mašina. Ovo je drugi motocikl koji za njega radi Tom Gilroj i njegova ekipe iz Purpose Built Motor radionice.

Prva kreacija je bio Honda CBX1000 kafe rejser, a koliko mu se dopao, Luk je odličio da mu nađe cimera u garaži podjednakog kvaliteta. Ovaj Suzuki je najviše koristio za turing vožnje. Ako ga uporedimo sa CBX, šta je Luk želeo za GSX?



"Naš prvi razgovor je bio o estetskim poboljšanjima, nekim manjih promenama na agregatu i boljim upravljačkim karakteristikama", objasio je Tom."

"Nije teško učiniti motocikl boljim kada mu smanjujete težinu. Naš plan je bio jednostavan: ponovo napraviti uglasti podram radi oštrijeg stila."



Prvi korak je bi rastaviti motocikl. Veći deo fabričkih komponenti je odbačen (osim rezervoara za gorivo). Još na samom startu je odlučeno da felne budu bele boje, pa su poslate na farbanje dok je krenuo rad na podramu.

Zadnji deo je isečen, a po meri urađeno sedište od alkantare je naručeno iz radionice Timeless Auto Trip. Stavljeni su duži YSS amortizeri, što je povećalo ukupnu visinu motocikla.



Prednji deo je takođe pretrpeo izmene. Upravljač je dobio novu boju, a tu je i po meri urađen blatobran. Pomenućemo i 4,5-inčni LED far.

Daytona instrumenti su postavljeni na instrument tablu, zamenjene su fabričke ručice, a motocikl sada ima i ProTaper retrovizore. Motocikl ima Brembo hidraulično kvačilo i glavni kočioni cilindar.



Pre nego što je počeo da pravi motocikle, Tom  je radio na izradi elektronskih sistema po meri. Čitav paket dodatne elektronike je sada dostupan, od prekidača do kontrolnog modula.

Tom je želeo da uradi nešto posebno s izduvnim sistemom, a iako je zadržao određene fabričke elemente, odradio je prigušivač po meri i Suzuki je dobio potpuno novi zvuk.



Što se modifikacije agregata tiče, one za posledicu imaju 107 KS i 130 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Nije loše za jednu turing mašinu.

"Jedino što je bolje od gledanja ovog motocikla je da ga provozate", objasnio je Tom. "To je prava zver i tako se ponaša u vožnji."

U to verujemo. Snaga rednog četvorocilindarskog motora, zajedno s osetnim gubitkom težine i poboljšanjima ogibljenjima će vlasniku doneti jedno potpuno novo iskustvo u vožnji. Da ne pominjemo atraktivan izgled, inspirisan starijim Suzuki motociklima.

Tagovi: honda, suzuki