CFMOTO je na prošlogodišnjem EICMA sajmu otkro konceptualni MT-X avanturistički motocikl, koji je predstavljen sa minimalnim informacijama, ali je očigledno bio korak ka ekstremnijoj terenskoj mašini sa dvocilindarskim motorom. Sada je taj motocikl potvrđen za serijsku proizvodnju, a dokumenta otkrivaju neke zanimljive informacije o toj mašini.
Očekuje se da će u proizvodnju krenuti pod nazivom 800MT-X kako bi se uskladio sa postojećim 800MT modelima brenda.
MT-X koristi KTM dizajniran, LC8c paralelni tvin agregat od 799 kubika, koji se proizvodi za CFMOTO i KTM u zajedničkoj fabrici u Kini, a koristi se na KTM, CFMOTO i Husqvarna modelima. To je dokazana jedinica, moderna, lagana i kompaktna, uprkos činjenici da je zamenjena verzijama od 889 kubika na 890 KTM liniji, odnosno 947 ubika na novom 990 Duke.
U MT-X dokumentima stoji da motor proizvodi 94 KS. To su poznate cifre s nekih drugih KTM i CFMOTO modla, pa možemo biti sigurni da će imati 78 Nm maksimalnog obrtnog momenta. S motorom koji izlazi sa iste proizvodne linije kao KTM 790 jedinice, sasvim je izvesno da ima isto proklizavajuće kvačilo i šestostepeni menjač kao austrijski motocikl.
Kao i motor, čini se da je ram MT-X pozajmljen direktno s KTM 790 Adventure, a CFMOTO je nasledio sličan raspored rezervoara za gorivo. To je rešenje koje ne samo da pomaže da se centar gravitacije pomeri nadole kako bi se smanjila masa motocikla pri maloj brzini, već takođe omogućava duže, ravnije sedište koje se proteže dalje napred, tako da više svoje težine možete da prebacite preko prednjeg točka u toku vožnje van puta.
Očigledno je da je terenska sposobnost ovde prioritet. Dok standardni MT modeli imaju prednju felnu od 19 inča i zadnju od 17 inča, MT-X ima specifikacije mnogo bliže onima kod KTM 790 Adventure. Iako se očekuje da će koristiti KYB ogibljenje umesto WP komponenti na koje se KTM oslanja, njegova geometrija, hod vešanja i klirens su mnogo pogodniji za pravu avanturističku vožnju nego kod drumski orijentisanih MT mašina.
Ako ništa drugo, podaci iz dokumenata sugerišu da je geometrija šasije novog CFMOTO modela bliža tvrdokornijem KTM 890 Adventure R nego 790 ili 890 Adventure. Međuosovinsko rastojanje je kao kod Adventure R, i nešto duže od standardnog Adventure.
Težina je takođe blizu njegovom KTM ekvivalentu. Težina praznog vozila, uključujući gorivo, za odobrenje tipa je 214 kg. To je nešto manje u poređenju s 790 Adventure, koji u istom stanju meri 218 kg, iako još ne znamo kako se porede zapremine rezervoara dva motocikla. CFMOTO je takođe odobrio verziju MT-X sa aluminijumskim koferima, povećavajući težinu praznog vozila do 235 kg.
Dokumenti otkrivaju najmanje osam varijanti motocikla, zahvaljujući kombinaciji kofera, dve različite visine ekrana i mogućnosti izbora između visoko postavljenog prednjeg blatobrana i prednji držač koji ostaje blizu gume.
U poređenju sa konceptnom verzijom prikazanom na EICMA sajmu, proizvodna verzija je donela nekoliko promena. Koncept motocikl je imao Brembo čeljusti sa četiri klipa i omotane rotore, dok proizvodni motocikl dobija J.Juan čeljusti (kao one koje koristi KTM) i gubi dodatnu plastiku oko diska. Takođe, sajamski Akrapovič izduv dobiće manje atraktivni sistem.