Šef Yamahe: Rosi se ne vraća, MotoGP mora da se navikne na to

MotoGP | 09:23 28.02.2023.

Penzionisanje Valentina Rosija, povrede Marka Markesa i uspon Formule 1 su razlozi za pad popularnosti MotoGP-a. To smatra šef Yamahe, Lin Džervis, ali takođe veruje da se situacija može preokrenuti.

Četiri različita vozača na četiri različita motocikla osvojili su MotoGP šampionat u protekle četiri godine - Markes (2019, Honda), Ðoan Mir (2020, Suzuki), Fabio Kvartararo (2021, Yamaha) i Frančesko Banjaja (2022, Ducati).

Ali sedmostruki šampion u premijernoj klasi, Valentino Rosi, ostaje najpoznatiji vozač u istoriji MotoGP-a. Uoči početka druge sezone bez legende na stazi, njegov stari šef je podelio svoje misli o popularnosti sporta.

"Nema sumnje da je Valentino Rosi imao jedinstvenu privlačnost, istoriju i harizmu", rekao je Džervis u nedavnom intervjuu.

"On je ime poznato širom sveta i njegovo odsustvo je definitivno imalo negativan uticaj na šampionat. Drugi faktor je bio odsustvo Marka Markesa usled problema s povredom, koja se dogodila u isto vreme kao i Valentinov odlazak."


"Ako se vratimo unazad, svet MotoGP-a se u godinama pre toga dosta vrteo oko rivalstva njih dvojice. I Mark je takođe fenomen. On je veliki šampion koji nije bio u igri dve godine."


"Treće, mislim da je Formula 1 uradila veoma, veoma dobar posao u poslednjih nekoliko godina i da je izazvala veliko interesovanje novih gledalaca."


"Pre pet godina nije bilo tako. Formula 1 je bila u nevolji, mi smo bili referentna tačka na mnogo načina. Moramo ponovo da postanemo aktivniji."

"Valentino se neće vratiti, moramo da se naviknemo na to. Potreban nam je dobar Mark i potrebna nam je Honda nazad u igri. Honda je takođe važna za šampionat, a trenutno je nema u vrhu. Tim definitivno nije tamo gde bi trebalo da bude."

Ali posle dve godine obeležene povredama, Markes treba da se vrati ove godine da se takmiči sa mlađom generacijom za šampionat. Ukoliko bi stigao do titule, izjednačio bi rezultat svog velikog rivala Rosija od sedam titula.

Tagovi: Yamaha, ducati, honda, suzuki, motogp