Rosijev tim prelazi na Yamahine motocikle od 2024?

MotoGP | 15:30 07.12.2022.

Predsednik FIM-a Horhe Vijegas nagovestio je da bi VR46 tim Valentina Rosija mogao da zameni Ducati za Yamaha mašine nakon 2023. godine.

Rosijev MotoGP tim, čiju postavu drugu godinu zaredom predvode Luka Marini i Marko Beceki, deo je kontingenta od ukupno osam Ducati motocikala.

Iako ima ubedljivo najveći broj motocikala na mreži - Honda, Aprilia i KTM su sledeći sa četiri motocikla u svoja dva tima - Ducati bi mogao da ostane bez dva, jer bi Rosi i VR46 mogli da pređu na Yamahu. To bi značilo da bi japanski proizvođač ponovo imao četiri predstavnika u šampionatu.

Kako će RNF od 2023. godine voziti Apriliju, brend iz Ivate voze samo Fabio Kvartararo i Franko Morbideli u fabričkom timu. To je prvi put da Yamaha ima samo jednu ekipu u premijernoj klasi u MotoGP eri.

Suzukijevo povlačenje iz MotoGP-a će verovatno povećati šanse da Ducati nastavi svoju dominaciju u narednoj sezoni.

Međutim, Vijegas je dao zanimljivu izjavu nakon što je prošle nedelje ponovo izabran za predsednika FIM-a.

"Ne vidim da je ova situacija naročito dobra", rekao je Vijegas o povlačenju Suzukija i smanjenju broja Yamahinih motocikala na dva. Ali mislim da će to biti samo 2023. godine, jer će 2024. tim Valentina Rosija će preći sa Ducati na Yamaha mašine."

"Za sada je to samo ideja i ništa nije potvrđeno, ali se bližimo tom trenutku. Biće šest Ducati i četiri Yamaha motocikla."

Zarad uravnotežene mreže, više Yamahe i manje Ducati mašina bi trebalo da pruže više predstave za fanove, posebno kada su u pitanju kvalifikacije. Razlog je činjenica da je Ducati dominirao u tokom kvalifikacija u 2022.

Ducati je oduvao svoju konkurenciju i često je imao četiri ili pet motocikala u prvih šest tokom kvalifikacija.

Ako je Rosijev tim taj koji će napustiti Ducati, onda to neće biti veliko iznenađenje s obzirom na istoriju devetostrukog svetskog šampiona sa Yamahom.

Tagovi: Yamaha, aprilia, ducati, honda, ktm, suzuki, motogp